Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Ponašajte se prema ljudima s poštovanjem

Ponašajte se prema ljudima s poštovanjem

Ponašajte se prema ljudima s poštovanjem
  • Objavljeno: Utorak, 16.11.2010.
  • Broj pregleda: 638
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Još 1951. Rogers je pretpostavio postojanje "potrebe za pozitivnim uvažavanjem". Ta potreba može imati razne oblike - ljubav, priznanje, suosjećanje, poštovanje drugih ljudi. Ona je prisutna kod svih ljudi, a najjasnije je izražena u potrebi maloga djeteta za ljubavlju i odobravanjem njegovih roditelja. Potreba za pozitivnim priznanjem može postati tako jaka da prekrije i osnovne biološke potrebe organizma. Tako se mogu objasniti mnogi primjeri samožrvovanja i mučeništva.

Očekivati pozitivno od ljudi možemo jedino u slučaju kada ih poštujemo. Narodna mudrost kaže da se od svakoga može nešto naučiti. Iako se većina formalno slaže s tim stavom, malo ljudi se zaista tako i ponaša. Na primjer, poslovni uspjeh ovisi o velikom broju različitih faktora, ali odnos prema ljudima sigurno pripada u najvažnije.

Nakon izučavanja 43 uspješne tvrtke tijekom niza godina (među kojima su IBM, McDonlad's i Delta Airlines) Peters i Waterman35, autori bestselera "In search of excellence" ("U potrazi za izvrsnošću") savjetuju:

Tretirajte ljude kao odrasle osobe; tretirajte ih kao partnere; tretirajte ih s dostojanstvom; tretirajte ih sa štovanjem. Tretirajte njih, a ne kapital ili strojeve kao primarni izvor produktivnosti.

Potreba čovjeka da ga poštuju drugi ljudi jedna je od onih koja u velikoj mjeri determinira ljudsko ponašanje.  Maslow je pretpostavio postojanje posebne potrebe za poštovanjem. Da bismo bili zadovoljni potrebni su nam status, prihvaćanje, priznanja, pažnja i reputacija. Ljudi će raditi bolje i bit će zadovoljniji ako svojim radom i ponašanjem zadovolje i ovu potrebu.

Recepcionerka

Promijenila sam svoje mišljenje o recepcionerima kad sam počela raditi taj posao. Nije riječ samo o osobi koja stoji iza "pulta" i prima telefonske poruke. Ona ipak mora biti nešto posebno, jer ja jesam nešto posebno. Jako mi se sviđao posao sve dok nije organiziran cocktail za novinare. Dobro sam se zabavljala i vodili smo zanimljiv i inteligentan razgovor. Tada su me pitali čime se bavim. Kada sam im rekla jednostavno su prekinuli razgovor i otišli. Nisam bila vrijedna da na mene gube svoje vrijeme. Nisu me odbacili zbog onoga što sam i kako rekla, nego zbog moga posla.

Posebno štovanje treba iskazati prema ljudima koji su na neki način "gubitnici". često puta odlučujemo o napredovanju drugih ljudi, nagradama i priznanjima koje će dobiti. Oni koji to dobiju bit će sigurno zadovoljni. Ali ne smijemo zaboraviti i one koji gube, a koji to možda nisu očekivali. Pozovemo li ih prije toga i porazgovaramo s njima lakše će to prihvatiti, a mi ćemo zadržati njihovu lojalnost i naklonost.

Više o ovoj temi pročitajte u knjizi:

Čuda se ipak događaju

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Godišnji horoskop za 2017. godinu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije