Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Par koraka za sprječavanje gripe i prehlade

Par koraka za sprječavanje gripe i prehlade

Par koraka za sprječavanje gripe i prehlade
  • Objavljeno: Utorak, 27.12.2011.
  • Broj pregleda: 3.049
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Ne postoje poznati lijekovi koji sprječavaju prehladu i gripu, to uvelike ovisi o vama. Proaktivni pristup obrani od prehlade i gripe je vaša najbolja taktika. Što možete učiniti?

Operite ruke

Većinom se prehlada i gripa prenose izravnim kontaktom. Netko tko ima gripu kihne u svoju ruku, a zatim dodiruje telefon ili tipkovnicu. Bakterije mogu živjeti satima, u nekim slučajevima i tjednima, dok ih ne pokupi sljedeća osoba koja dodirne isti predmet. Dakle, često perite ruke.

Nemojte ​​kihati i kašljati u ruke

Budući da se bakterije i virusi zadržavaju na rukama, prigušivanje kašlja i kihanja rukama rezultira prenošenjem. Kada osjetite da ćete kihnuti ili zakašljati koristite papirnati rupčić, a zatim ga odmah bacite.

Ne dirajte lice

Prehlada i gripa ulaze u tijelo kroz oči, nos ili usta. Dodirivanje lica je glavni način na koji djeca dobiju prehladu i prenesu ju na svoje roditelje.

Pijte puno tekućine

Voda ispire tijelo i toksine. Tipično, zdrava odrasla osoba treba dvije litre tekućine svaki dan. Kako možete vidjeti da li unosite dovoljno tekućine? Ako je  boja urina svijetla onda unosite dovoljno tekućine. Ako je boja urina jako tamna, trebate unositi više tekućine.

Redovito vježbajte

Aerobna tjelovježba ubrzava otkucaje srca, a srce onda pumpa veće količine krvi, brže dišete i znojite se kako se vaše tijelo zagrijava. Ove vježbe će pomoći povećati prirodne ubojice virusa u tijelu.

Jedite hranu koja sadrži fitokemikalije

Prirodne kemikalije u biljkama daju vitaminima u hrani puni poticaj. Dakle, jedite tamno zeleno, crveno i žuto povrće i voće.

Pijte jogurt

Neke studije su pokazale da šalica nemasnog jogurta svaki dan može smanjiti osjetljivost na prehladu za 25%. Istraživači misle da korisne bakterije u jogurtu mogu stimulirati proizvodnju stanica koje jačaju imunološki sustav koji se bolje bori protiv bolesti.

Nemojte pušiti

Statistike pokazuju da teški pušači obolijevaju češće od težeg oblika prehlade.

Dim isušuje nosne prolaze i paralizira cilije. To su osjetljive dlačice koje se nalaze u sluznici nosa i pluća, te svojim valovitim pokretima metu viruse prehlade i gripe iz nazalnih prolaza. Stručnjaci tvrde da jedna cigareta može paralizirati cilije na 30 do 40 minuta.

Smanjite unos alkohola

Alkohol slabi imunološki sustav na razne načine. Alkohol također dehidrira tijelo, a to zapravo uzrokuje veći gubitak tekućine nego što se unosi u tijelo.

Opustite se

Ako možete naučiti kako se opustiti, možete aktivirati imunološki sustav kada vam zatreba. Postoje dokazi da opuštanje povećava razinu citokina u krvi, a oni su lideri odgovaranja imunološkog sustava na prehladu i gripu. Imajte na umu da je opuštanje vještina koja se uči. Svaki dan pronađite 30 minuta za sebe i opustite se.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Najzdravije namirnice za prosinac

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije