Otkrijte zašto su šparoge tako zdrave i kako ih pripremati!

Otkrijte zašto su šparoge tako zdrave i kako ih pripremati!

Otkrijte zašto su šparoge tako zdrave i kako ih pripremati!
  • Objavljeno: Petak, 22.05.2020.
  • Broj pregleda: 13.912
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Šparoga je jedna od onih namirnica koje se neće prve naći u vašoj košarici. Ne spada u atraktivno povrće i rijetko ćemo osjetiti želju za njihovom konzumacijom. Međutim, vrijeme je da šparogama pružite novu priliku i otkrijete njihove zanimljive zdravstvene prednosti koje jednostavno ne možete ignorirati.

Dakle, ako ne znate što skuhati za večeru, mi imamo odgovor. No, najprije ćemo predstaviti najznačajnije zdravstvene prednosti šparoga.

Šparoge sadrže hranjive tvari

Baš kao i ostalo povrće, šparoge sadrže brojne vitamine i minerale. Dobar su izvor vlakana, folne kiseline, vitamina A, C, E, K i kroma, jačaju imunološki sustav, čuvaju zdravlje kostiju i vid. Budući da su bogate vitaminom B, pomažu u regulaciji šećera u krvi. Šparoge također donose dobru vijest za vegetarijance, a to je da sadrže visoki udio proteina.

Šparoge su bogate antioksidansima

Šparoge sadrže i antioksidanse, vitamine C i E, beta karoten i cink. Sadrže i glutation bez kojeg tijelo ne može normalno funkcionirati. Manjak glutationa doprinosi oksidativnom stresu što može imati ključnu ulogu u procesu starenja, a preventivno djeluje i na neurodegenerativne bolesti, kao što je Parkinsonova bolest.

Šparoge za zdravlje srca

Šparoge izrazito pogoduju zdravlju srca i reguliraju razinu šećera u krvi zbog visoke razine vitamina B. Imaju protuupalno djelovanje, brojne antioksidanse i vlakna koji učinkovito smanjuju rizik od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2.

Šparoge kao eliksir mladosti

Ako ste u potrazi za vegetarijanskom namirnicom koja štiti zdravlje mozga, upravo ste osvojili jackpot! Šparoga je uspješan zaštitnik od kognitivnog propadanja.

Šparoge za borbu protiv raka

Tanjur pun povrća može zaštititi od nekih vrsta raka, a šparoge u tome prednjače zbog bogate razine glutationa. Šparoge mogu zaštititi od raka kostiju, dojke, debelog crijeva, grkljana i pluća.

Kako pripremati šparoge?

Šparoge možete pripremati na nekoliko načina, a u nastavku donosimo nekoliko savjeta za kvalitetniju pripremu.

Šparoge kuhane na pari

Zavežite šparoge u svežanj, pritom pazeći da su krajevi na dnu u istoj razini. Stavite u lonac s 5 cm kipuće vode, poklopite i kuhajte 5 do 8 minuta. Alternativa je da na lonac kipuće vode stavite metalno cjedilo, unutra poslažete šparoge i poklopite poklopcem. Također kuhajte 5 do 8 minuta. Šparoge bi trebale biti srednje kuhane i jake zelene boje.

Šparoge kuhane

Šparoge prekrijte vodom, poklopite i kuhajte 5 minuta, ovisno o debljini šparoga.

Šparoge pečene

Zagrijte pećnicu na 225°C. Posložite šparoge na lim za pečenje, pospite s maslinovim uljem i pecite 10 minuta.

Šparoge pržene

Izrežite šparoge na komade do 5 cm, pospite s malo maslinovog ulja i žlicom sezama. Pržite na tavi oko 3 minute, uz povremeno okretanje.

Šparoge na roštilju

Poprskajte šparoge maslinovim uljem i pecite ih na grill tavi ili na roštilju, 5 do 8 minuta, uz povremeno okretanje.

Vezani sadržaj:

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije