Isprobajte ove komunikacijske trikove i izbjegnite sukobe!

Isprobajte ove komunikacijske trikove i izbjegnite sukobe!

Isprobajte ove komunikacijske trikove i izbjegnite sukobe!
  • Objavljeno: Srijeda, 05.04.2017.
  • Broj pregleda: 2.645
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kategorija: Psihologija

Počelo je kao razgovor, a završilo kao burna rasprava oko toga tko je u pravu. Svaki razgovor može postupno i nesvjesno voditi u bitku, čak i ako se radi o razumnim ljudima. Ta eskalacija se odvija tako da svaki sugovornik povećava snagu i brani svoja gledišta. Također se lako dolazi do situacije u kojoj sugovornici dodaju ulje na vatru, optužujući jedni druge i nadmećući se tko je bolji. U takvim bitkama obično nitko nije pobjednik.

U nastavku donosimo 6 načina na koje možete izbjeći potencijalne sukobe.

1. Prepoznajte obrazac ponašanja.

Eskalacija iz razgovora u sukob ne mora biti nečija osobna krivica. Odgovoran može biti uzorak ili obrazac ponašanja koji uvijek vodi razgovor u krivom smjeru. Iskoristite trenutak u kojem ste prepoznali ovaj obrazac i ne doprinosite njegovom razvoju. Tijek možete promatrati sa strane ili se povući.

2. Preokrenite razgovor u svačiju korist.

Budite produktivni, ali ne tako da upirete prstom i tražite krivca koji je pokrenuo raspravu. Umjesto da kažete: „Čini mi se da me pokušavaš uvući u svađu.“, recite: „Nitko od nas ne želi sukobe, zar ne?“. Istaknite apsurdnost svađe, ali ne tako kao da ste jedini u pravu.

3. Uzmite predah i vratite se.

Postoji tanka linija između: „Hej, hajdemo uzeti predah“, „Neću gubiti vrijeme na svađu s tobom“ ili „Dobro, odustajem. Ti si pobijedio“. Ovakve izjave znače da niste riješili situaciju, nego ste ju ignorirali i sigurno će ponovo eskalirati. Radije recite nešto poput: „Smatram da je jako bitno riješiti ovu situaciju i želim se vratiti na tu temu, ali za sada uzimam predah.“

Saznajte kako uspostaviti kontakt i razgovarati!

4. Poslušajte.

Ako ste samouvjereni i smireni dok druga osoba gubi kontrolu, povucite se i poslušajte što ima za reći. Pokušajte razumjeti i oponašajte njezine pokrete i riječi kako biste joj dali do znanja da ju slušate. Ponekad je i to dovoljno da se smire strasti.

5. Pažljivo birajte riječi.

Ako pažljivo slušate i osjetite se napadnuti, pripazite na riječi koje ćete koristiti u konverzaciji. Vaš sugovornik se lako može uhvatiti za nešto i uvući vas u svađu. Pripazite i na ton koji koristite kako ne biste dodatno otežali situaciju.

6. Ignorirajte.

Ako ste zaključili da vas sugovornik ne sluša, nemojte se braniti. Nemojte koristiti fraze poput „Žao mi je ako sam te povrijedio“ jer to može ostaviti dojam da ste ranjivi. Odustanite od pokušaja da još nešto izgovorite. Pronađite novi fokus i situacija bi se trebala smiriti sama od sebe.

Najnovije

Najčitanije