Ne možete smršavjeti? Otkrijte kako geni utječu na proces mršavljenja!

Ne možete smršavjeti? Otkrijte kako geni utječu na proces mršavljenja!

Ne možete smršavjeti? Otkrijte kako geni utječu na proces mršavljenja!
  • Objavljeno: Petak, 08.02.2019.
  • Broj pregleda: 5.562
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: Depositphotos

Svi znamo onu jednu osobu koja stalno jede, a ne dobiva na težini. Razlog nije ni prehrana ni vježbanje, nego genetika koja omogućuje osobi da ostane mršava i kad jede velike količine hrane.

U studiji objavljenoj u časopisu PLOS Genetics, sveučilišni istraživači u Velikoj Britaniji uspoređivali su DNK od gotovo 2 tisuće mršavih dobrovoljaca, jednak broj ljudi koji imaju problema s debljinom i kontrolnu skupinu s preko 10 tisuća ljudi normalne težine, kako bi ustanovili imaju li geni veze s tjelesnom težinom.

Rezultati su pokazali da zaista postoji veza između kilograma i gena, tj. da mršavi ljudi imaju dobru genetiku na svojoj strani.

Podaci genotipa pokazali su da je trajna zdrava mršavost, kao i jaka pretilost, nasljedna osobina. Znanstvenici navode da su došli do jedinstvenih rezultata jer su ostala istraživanja uvijek uspoređivala DNK pretilih osoba s onima normalne težine, a zanemarili bi trajno mršave osobe koje teško dobivaju na težini.

Genetika igra važnu ulogu u određivanju nečije težine, ali ne želimo da ljudi misle da je to jedina stvar koja određuje nečiju težinu, navode liječnici i dodatno naglašavaju važnost drugih čimbenika vezanih uz kilažu koji se mogu kontrolirati.

Prvi od njih je, naravno, tjelovježba, a stručnjaci savjetuju barem najmanje 30 minuta vježbanja i to 5 dana u tjednu. Dobivanje redovitih, dosljednih vježbi je vrlo važno, to čak ne moraju biti neka naporna aktivnost, samo mora biti dosljedna.

Za sve kojima je teško odjednom krenuti s vježbanje, savjetuje se da izlazak iz kuće i šetnja, zatim brzo hodanje i na kraju trčanje, a kad se tijelo već navikne na aktivnost, može se krenuti s jačim tempom vježbanja.

Isto tako, pretile osobe bi trebale povećati dnevni unosa tekućine na 3,2 litre za muškarce i 2,2 litre za žene te povećati vlakna kako bi se osjećali manje puni i dobili korist za mikrobiome u crijevima, što također može utjecati na težinu.

Pretile osobe svakako trebaju razgovarati s liječnicima o hormonima koji mogu utjecati na njihovu težinu, kao što su štitnjača, niski testosteron i pacijenti s prevladavajućim estrogenom.

Budite ustrajni jer redovita vježba, uz kvalitetan način života i prehrambene izmjene, može pomoći i održati gubitak težine.

Vezani sadržaj:

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije