Kako usporiti starenje?

Kako usporiti starenje?

Kako usporiti starenje?
  • Objavljeno: Utorak, 08.07.2008.
  • Broj pregleda: 3.927
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kategorija: Treća dob

Zdravo se hranite

U pogledu prehrane kojom možemo osigurati produljenu mladost, predstavnici "anti-aging" medicine su jedinstveni. U izboru namirnica i načinu pripremanja treba se ugledati na ljude s područja Mediterana. Stoga se preporuča mnogo ribe, povrća, grahorica, žitarica, tjestenine, kruha, voća, mesa peradi, nemasnog sira, jogurta, sirutke, voća, maslinovog ulja te malo ili nimalo crvenog mesa, suhomesnatih proizvoda i životinjskih masnoća, maslaca, vrhnja i punomasnih sirova.

Kada je riječ o soji, preporuka je da svakodnevno treba popiti 1 l mlijeka od soje ili pojesti 50 do 100 g tofua, sira od soje ili jogurta od soje.

U borbi protiv slobodnih radikala, najodgovornijih za starenje, najviše šanse imaju namirnice bogate antioksidansima, vitaminom C i E, beta karotenom, bioflavonoidima, likopenom i selenom.

Vitamina C koji, najviše ima u južnom voću, jabukama, crnom ribizlu, krumpiru i crvenoj paprici. Vitaminom E, bogati su primjerice avokado, orasi, bademi te hladno prešano maslinovo ulje, ulje od pšeničnih klica i suncokreta.

Beta karotena ima u mrkvi, rajčici, zelenom kelju, špinatu, blitvi i marelicama. Nadalje, grožđe, borovnice, kupine, citrusi i soja, bogati su bioflavonoidima, dok likopena najviše ima u rajčici i proizvodima od soka rajčice. Selena pak ima u pivskom kvascu, cjelovitim žitaricama, orasima i morskim plodovima.

Na popisu namirnica protiv starenja, visoko mjesto zauzimaju soja i proizvodi od soje koji sadrže biljni estrogen koji u znatnoj mjeri ublažava posljedice starenja, naročito menopauze, te uz to čini kožu glatkom i elastičnom.

U posljednje vrijeme vrlo visoko kotira i zeleni čaj, izrazito bogat vitaminima i mineralima (6-8 šalica na dan ili u obliku dodatka hrani), kao i tvar koenzim Q10, koji štiti od slobodnih radikala, potiče obnavljanje stanica te "izglađuje" bore... Na popisu namirnica za pomlađivanje je i crveno grožđe i ostalo crveno bobičasto voće, koje sadrži polifenole, sekundarne tvari, i predstavlja izvanredan energetski izvor za naš organizam pa se stoga preporuča svaki dan 1 čaša crvenog vina ili 2 čaše soka od crvenog bobičastog voća. Spomenute tvari ima i u kakau i čokoladi te zelenom čaju.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije