Zaštitite zdravlje kako starite

Zaštitite zdravlje kako starite

Zaštitite zdravlje kako starite
  • Objavljeno: Subota, 15.01.2011.
  • Broj pregleda: 3.671
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kategorija: Treća dob

Godine ne moraju značiti i lošije zdravlje. Da biste ostali zdravi s godinama:

  • jedite zdravo
  • držite tijelo i um aktivnim
  • redovito odlazite na liječničke preglede
  • poduzmite korake kako bi spriječili nesreće


Zapamtite da nikada nije prekasno za zdrave promjene u vašem životu.

Fizička aktivnost vam može pomoći da:

  • smanjite rizik za dijabetes, bolesti srca, moždani udar, te rak
  • izbjegavate padove i druge ozljede
  • živite duže
  • spriječite depresiju


Osim toga, fizička aktivnost vam može vam pomoći da zadržite um oštrim.

Jedite zdravo

S godinama, možda nećete moći jesti sve namirnice koje ste nekada jeli. No, zdrava hrana je još uvijek važna, bez obzira na dob.

Evo nekoliko savjeta:

  • Odaberite puno voća i povrća u različitim bojama.
  • Pobrinite da su većina žitarica (kao što su riža i tjestenina) budu cjelovite žitarice.
  • Pijte mlijeko s niskim udjelom masti ili nemasno mlijeko.
  • Odaberite nemasno meso, perad, ribu, grah, jaja i orašaste plodove.
  • Klonite se trans masti i zasićenih masnoća, kolesterola, natrija (soli) i dodanog šećera.

Budite aktivni

Fizička aktivnost je jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za svoje zdravlje. Ciljajte na 2 sata i 30 minuta tjedno umjerene aerobne aktivnosti, poput hodanja.

  • Da biste dobili najviše zdravstvene koristi, radite aerobne aktivnosti najmanje 10 minuta svaki dan.
  • Ako vam je teško biti aktivan više od 10 minuta odjednom, budite aktivni po 10 minuta nekoliko puta tijekom dana.
  • Radite vježbe jačanja i ravnoteže 2 dana u tjednu.
  • Ako imate zdravstvenih problema, budite aktivni koliko možete. Vaš liječnik može vam pomoći da odaberete najbolje aktivnosti.

Poduzmite korake kako bi spriječili ozljede

  • Radite vježbe za poboljšanje ravnoteže i snage.
  • Pitajte svog liječnika ili ljekarnika za lijekove koje uzimate. Neki lijekovi mogu vas omamiti.
  • Provjerite vid. Promijenite naočale ili kontaktne leće kada uočite promjene vida.
  • Pazite na promjene koje mogu utjecati na vožnju.
  • Starenje vas ne čini lošim vozačem. No, promjene koje dolaze sa starenjem mogu otežati sigurnu vožnju. Možete imati problema s noćnim vidom ili brzim reagiranjem.
  • Redovito provjeravajte vid i sluh.
  • Uvijek nosite pojas.
  • Krećite se ulicama koje znate.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije