Zatvor i hrana: što jesti, a što izbjegavati?

Zatvor i hrana: što jesti, a što izbjegavati?

Zatvor i hrana: što jesti, a što izbjegavati?
  • Objavljeno: Srijeda, 01.06.2022.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Jedan od čestih uzroka zatvora je nepravilna prehrana. Ako imate problem sa zatvorom, obratite pažnju na ono što jedete. To znači da biste neke namirnice trebali konzumirati redovito, dok namirnice koje potiču zatvor trebate izbjegavati.

Koju hranu jesti kod zatvora?

Kako bi vaša probava pravilno radila, trebali biste jesti hranu koja potiče rad crijeva. To su prvenstveno namirnice koje sadrže netopiva vlakna. Ona su važna za zdravu i pravilnu probavu jer nabubre u crijevima i povećavaju volumen stolice. Što je veći volumen stolice, to se bolje aktivira podražaj za pokretanje pražnjenja crijeva.

U namirnice koje imaju najveću količinu dijetalnih vlakana na 100 grama uključujemo:

  • Povrće: brokula (3 grama), komorač (3 grama), prokulice (4 grama), celer (4 grama), artičoka (10 grama)
  • Svježe voće: banana (2 grama), kruška (3 grama), kivi (4 grama), ribizla (4 grama), maline (5 grama), borovnice (5 grama)
  • Mahunarke: leća (3 grama), grašak (5 grama), grah (8 grama)
  • Sušeno voće: datulje (9 grama), marelice (9 grama), smokve (13 grama), šljive (18 grama)
  • Orašasti plodovi: indijski orah (3 grama), orasi (5 grama), pistacija (7 grama), kikiriki (7 grama), lješnjaci (7 grama), kokos (9 grama), badem (10 grama)
  • Sjemenke: sjemenke suncokreta (6 grama), pinjoli (7 grama), sjemenke bundeve (9 grama), lanene sjemenke (29 grama), chia sjemenke (40 grama), sjemenke konoplje (41 gram), ljuske sjemenki indijskog trputca - psyllium (79 grama)
  • Mekinje: zobene mekinje (12 grama), mekinje od pira (45 grama), pšenične mekinje (45 grama)
  • Cjelovite žitarice: smeđa riža (4 grama), zob od cjelovitog zrna (9 grama), cijela pšenica (10 grama), integralni pir (10 grama), raž od cjelovitog zrna (13 grama)
  • Pseudo žitarice: kvinoja (7 grama), tef (8 grama), amarant (9 grama)

Osim hrane, važno je i da unosite dovoljno tekućine jer bez dovoljne količine tekućine vlakna ne mogu nabubriti u crijevima i olakšati pražnjenje stolice. U slučaju zatvora preporučuje se piti dvije do tri litre vode dnevno. Nezaslađeni čajevi također mogu zadovoljiti potrebu za tekućinom, dok je potrebno ograničiti unos alkohola i kave jer mogu dehidrirati organizam.

Koju hranu izbjegavati kod zatvora?

Za razliku od namirnica koje potiču probavu, postoje i one koje imaju suprotan učinak jer začepljuju crijeva i usporavaju probavu. Ako patite od zatvora, pokušajte izbjegavati namirnice kao što su:

  • Čokolada
  • Bijela riža
  • Mrkva
  • Crveno meso
  • Jaja
  • Proizvodi od bijelog brašna (tost, keksi, kolači)
  • Kukuruzne pahuljice
  • Gotova jela
  • Čips

Općenito, kod zatvora je važno izbjegavati tvornički prerađenu hranu, jer se tijekom procesa obrade gube važne hranjive tvari koje potiču pravilan rad crijeva.

U većini slučajeva zatvor ne predstavlja opasan problem, no može narušiti kvalitetu života. Rješenje za zatvor je jednostavno – jedite hranu bogatu vlaknima, unosite dovoljnu količinu vode tijekom dana i izbjegavajte namirnice koje usporavaju probavu. Za brzo rješavanje simptoma zatvora možete si pomoći laksativima u obliku tableta ili čepića.

Vitashop

Najnovije

Najčitanije