Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Alge - čudesno morsko povrće

Alge - čudesno morsko povrće

Alge - čudesno morsko povrće
  • Objavljeno: Utorak, 08.07.2008.
  • Broj pregleda: 3.477
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Već stoljećima Istočnjaci su upoznati s blagotvornim djelovanjem algi na ljudsko zdravlje, dok su se na Zapadu počele koristiti u zadnjih tridesetak godina.

Alge su važna namirnica makrobiotičke kuhinje u kojoj čine 2 do 5 posto svakodnevne prehrane, što znači da se jedu u vrlo malim količinama - kao dodatak mahunarkama, povrću ili pak smrvljene kao začin juhama, salatama, riži i ostalim žitaricama. Preporučuju se ljudima koji žele ili iz zdravstvenih razloga moraju smanjiti unos životinjskih bjelančevina jer sadrže i do 70 posto bjelančevina, a uz to su i niskokalorične, kao stvorene za mršavljenje!

Također obiluju vitaminima i mineralima, a najviše jodom, važnim za pravilan rad štitnjače. Upotrebljavajući alge smanjit ćete i potrošnju soli, jer su same po sebi dovoljno slane, tako da jelo u koje ih dodate nećete morati naknadno soliti - idealno za osobe s povišenim krvnim tlakom, kojima je ograničena potrošnja soli. Usto je dokazano da alge snižavaju tlak i kolesterol u krvi te čiste organizam od štetnih tvari. Dobar su izvor i vitamina B12, zaslužnog za stvaranje novih crvenih krvnih zrnaca, pa se preporučuju onima koji su sa svog jelovnika izbacili meso i mesne prerađevine. Još prije 3.000 godina stari Kinezi su uočili da osobe koje redovito konzumiraju alge žive dulje i kvalitetnije od onih koji to ne čine, a danas se vrlo često pojavljuju nova i opsežnija znanstvena istraživanja o njihovom čudotvornom učinku.

Postoji više vrsta algi od kojih su najpoznatije: agar agar, kombu, wakame, arame, nori, mekabu, hiziki i dulse. Pri njihovom odabiru ne ustručavajte se probati sve dostupne vrste jer otrovnih algi nema, no vodite računa o tome da ne potječu iz zagađenih i industrijskih područja već s čiste obale, na što će vas uputiti deklaracija na proizvodu. Ako nikada ranije niste kušali alge, preporučljivo je početi s onima blažeg okusa, kao što su arame, nori i dulse, a nakon njih možete prijeći i na kombu, wakame, hiziki. Svaka od njih posebno se slaže s pojedinim vrstama namirnica: nori se najčešće upotrebljavaju za pravljenje sushija ili se usitnjene dodaju riži, salatama i složencima, agar agar se koristi za pravljenje želatine, dulse se samljevene najčešće dodaju juhama, povrću i salatama, dok su wakame izvrstan dodatak miso juhama ili prilog povrću. Kombu je prije kuhanja uvijek potrebno namočiti, a najbolje ju je dodati mahunarkama, koje čini probavljivijima te žitaricama. Arame i hiziki se kuhaju na isti način - ne namaču se, kuhaju se oko dvadesetak minuta, a kuhanjem im se količina poveća i do pet puta. Arame se najčešće jedu s korjenastim povrćem, dok se hiziki mogu samostalno peći, ili pržiti u dubokom ulju.

Danas sve spomenute vrste sušenih algi možete naći i u domaćim prodavaonicama zdrave hrane, kao i u nekim trgovačkim centrima. Možda će vam se njihova cijena učiniti visokom, ali imajte na umu da će vam jedno pakiranje jako dugo trajati (na ambalaži ćete naći uputu o količini koja se dodaje u jelo), a doprinos algi vašem zdravlju svakako će biti vrijedan te cijene.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije