Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Preokrenite proces starenja!

Preokrenite proces starenja!

Preokrenite proces starenja!
  • Objavljeno: Četvrtak, 03.07.2014.
  • Broj pregleda: 473
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Preokretanje procesa starenja više nije znanstvena fantastika - starenje se može zaustaviti sa stavom!

Sjećate li se Neobične priče o Benjaminu Buttonu? Priča je to o dječaku koji se rodio kao stari čovjek. Kako on zapravo stari, tako postaje sve mlađi, sve do trenutka kada se ne nađe u tijelu mladoga dječaka.

Ne privlači nas pomisao da se rodimo kao stara osoba i propustimo pravo djetinjstvo, ali je sigurno privlačna pomisao da starenjem izgledamo privlačnije.

Je li preokret starenja uistinu moguć? Možemo li resetirati naš sustav i vratiti se u zdravu, fizički i estetski privlačnu mladost?

Odgovor je DA i pri tome ne mislimo na znanstvenu fantastiku niti na naprednu biotehnologiju, već na stav prema tijelu, umu, emocijama i životom stilu.

Nije li paradoksalno da unatoč sve duljoj životnoj dobi, znakove starenja počinjemo primjećivati puno ranije? Oko četrdesete dolazi do stvaranja, ne tako malih, vanjskih znakova starenja, a to ujedno znači propadanje i degeneraciju tijela iznutra? Zašto?

Možda i živimo dulje, ali to ne znači da izgledamo ili da se osjećamo mlađe. Prije svega, plaćamo za stil života koji od nas zahtjeva moderno društvo.

Trošimo unutarnje resurse zbog kroničnog stresa, manjka esencijalnih mikronutrijenata, nepravilne prehrane ili probavnih smetnji koje dovode do neadekvatne apsorpcije nutritivnih tvari, prejedanja, nakupljanja kemijskih spojeva i toksina koje unosimo konzumacijom aditiva, lijekova, pušenjem, konzumacijom alkohola i izloženosti zagađenom zraku. Sve to ubrzava starenje.

Probavni sustav igra ključnu ulogu u svim ovim procesima. Probavni sustav je konstruiran tako da nas hrani, oslobađa od toksina, eliminira otpad, brani naš imunološki sustav i omogućava postizanje ravnoteže uma. Prevencija starenja uvelike ovisi o adekvatnom unosu energije. Naše društvo je generalno sklono prejedanju, unosu većeg broja kalorija nego što potrošimo. Ta hrana nas, nakon nekog vremena, truje iznutra.

Mnogo smo čuli o tome kako hrana ima ljekovite moći. Zašto onda očajnički tražimo tu čudesnu dijetu ili magičnu pilulu koja će nas spasiti od starenja, pretilosti, dijabetesa i depresije?

Sada je pravi trenutak da naučite sve o hrani, kombiniranju nutrijenata, različitim načinima kuhanja, uživate u konzumaciji zdrave hrane i, što je najvažnije od svega, osluškujete tijelo. Osluškujte tijelo kako biste vidjeli donose li mu promjene bolje stanje ili ne.

S probavnim sustavom moramo biti u stabilnom i diplomatskom odnosu. Važno je da može što bolje apsorbirati nutritivne tvari i osigurati nam adekvatnu razinu energije i sreću, umjesto da ne radi kako treba i čini nas frustriranima.

Taj odnos možemo kontrolirati tako da preuzmemo kontrolu nad vlastitim zdravljem i starenjem, i naučimo kako brinuti o sebi. To je proces koji traje, ali su rezultati vrijedni truda.

Prvi korak je detoksikacija koja se preporuča i koristi već tisućama godina. To je jedini način da se riješite unutarnjeg otpada.

Probavni sustav je dugačak gotovo 12 metara. Tijekom života kroz probavni sustav prođe oko 70 tona hrane i 100 tona tekućine, a ne postoji način da promijenite cjelokupni probavni sustav. Upravo zbog toga je važno napraviti detoksikaciju. Na taj način ćete osloboditi protok energije u tijelu.

Detoksikaciju trebate raditi svakih 6 mjeseci ili barem jednom godišnje. To nije lako, ali će vas potaknuti da bolje razmislite o svemu što jedete i budete na posebnom prehrambenom režimu nekoliko dana, unosite biljne suplemente i fokusirate se na svoje tijelo.

Čak i ako vam se ne svidi, osjetit ćete prednosti. Unutar nekoliko tjedana ćete osjetiti bolje fizičko i emocionalno zdravlje. Jedino što ćete izgubiti su otpad i toksini.

Vaša koža će biti čišća i bolje hidratizirana, popravit će se kvaliteta sna, vaši nokti i kosa će izgledati mlađe. Nećete osjećati bolove u zglobovima i rjeđe će vas boljeti glava.

Nakon detoksikacije ćete više pažnje posvećivati zdravlju, prevenciji bolesti i prirodnim lijekovima. Naučit ćete osluškivati vlastito tijelo i shvatit ćete kako funkcionira.

Možete započeti malim koracima. Primjerice, samo jedan tjedan unosite cjelovito svježe voće i povrće ili sokove od svježeg voća i povrća. Potom, na cijeli mjesec prestanite konzumirati pića koja napuhuju, kavu, životinjske proteine (meso, riba, perad, jaja, mliječni proizvodi), žitarice koje sadrže gluten, šećer, alkohol i cigarete.

Tijekom tog perioda jedite puno svježeg voća i povrća, sušenog voća, orašastih plodova, povrtnih temeljaca i juha, sokova od voća i povrća, zobene pahuljice i umjereno uživajte u riži i quinoi.

Jedite manje obroke svaka 4 sata. Jedite polako i uz puno tekućine. Dobro bi bilo da počnete konzumirati prirodne biljne suplemente nekih biljaka, kao što su maslačak, breza ili artičoka.

Važno je da ne unosite gluten i laktozu kako bi se probavni sustav mogao oporaviti. 3 do 4 porcije voća dnevno su sasvim dovoljne. Ako ste gladni, radije jedite povrće kako ne biste unijeli previše fruktoze iz voća.

Voće nije dobra ideja kao desert nakon ručka i još gore ako ga konzumirate nakon večere, naročito u kasnim večernjim satima jer može narušiti kvalitetu sna i rad probavnog sustava. U voću uživajte tijekom dana i nemojte zanemariti povrće kako biste mogli unijeti sve potrebne nutritivne tvari.

Još jedan važan faktor u preokretanju procesa starenja je dobar odmor. Kvalitetan san omogućuje opuštanje tijela i popravak štete koja je nastajala godinama.

Manjak sna može uzrokovati metabolički sindrom koji vodi nakupljanju suvišnih kilograma, naglim promjenama raspoloženja, slabijem imunološkom sustavu i probavnim smetnjama.

Ponekad će vam odgovarati ako odspavate 30 minuta usred dana i na taj način možete malo nadoknaditi slabije spavanje tijekom noći.

Naučite tehnike opuštanja, meditacije, istezanja i disanja. Sve su one jako korisne i trebaju postati dio vaše svakodnevne rutine.

Komentari

Najnovije

Najčitanije