Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Važnost magnezija u prehrani

Važnost magnezija u prehrani

Važnost magnezija u prehrani
  • Objavljeno: Utorak, 13.07.2010.
  • Broj pregleda: 28.526
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Zdravstveni stručnjaci redovito stavljaju naglasak na važnost dovoljne razine vitamina i minerala u prehrani. Naša tijela ih trebaju za sve aspekte života i glatko funkcioniranje. Mnogi ljudi su informirani o glavnim vitaminima i mineralima (kao što su željezo i kalcij) koji su najkorisniji za njihovo zdravlje. Međutim, zaboravljaju da postoji mnogo drugih hranjivih tvari koje mogu biti potrebne u malim količinama, ali su još uvijek bitne za dobro zdravlje.

Provjerite što se sve može dogoditi ako ne unosite dovoljno magnezija!

Jedan takav mineral je magnezij. Većina nas ne zna što magnezij čini za tijelo. Magnezij je četvrti najbogatiji mineral u tijelu i potreban je za više od 300 biokemijskih reakcija u tijelu. Istraživači procjenjuju da prosječna osoba u tijelu ima oko 24 grama magnezija, oko 50 posto je u kostima, a druga polovica unutar stanica tjelesnih tkiva i organa. Samo jedan posto magnezija nalazi se u krvi. Magnezij je neophodan za mnoge biološke procese koji se odvijaju u tijelu. Neki od tih procesa su:

Zdravlje srca

Magnezij pomaže u kontroli neuromuskularne refleksne aktivnosti srca, tako da srce kuca u redovnim ritmičkim udarcima. On također pomaže u sprečavanju abnormalnog zgrušavanja krvi u srcu. To može smanjiti šanse za srčani ili moždani udar, a čak može pomoći u oporavku, ako ste ih pretrpjeli. S druge strane, nedostatak magnezija može rezultirati u promijenjenim kardiovaskularnim funkcijama.

Zdravlje kostiju

Magnezij je važan za apsorpciju kalcija. Oni oboje rade zajedno kako bi vaše kosti ostale jake i sprječavaju poremećaje povezane s kostima. Bez toga, možete razviti bolesti kao što je osteoporoza, artritis i lomljive kosti zbog nedostatka mase i gustoće.

Saznajte zašto gotovo svi imamo manjak magnezija!

Uloga u metabolizmu

On igra ulogu u proizvodnji i transportu energije. Uključen je u metabolizam proteina, ugljikohidrata i masti. To omogućava tijelu da ostane aktivno i zdravo.

Dijabetes

Važan je u funkciji i lučenju inzulina, a također je nosač za inzulin. On igra ključnu ulogu u kontroli razine šećera u krvi. Dakle, igra važnu ulogu u prevenciji dijabetesa. Prema nedavnim istraživanjima tijekom nekoliko godina, magnezijem bogate namirnice u prehrani mogu značajno (do 34 posto) sniziti rizik od razvijanja dijabetesa tipa 2. Rizik je smanjen čak za pretile osobe koje imaju veći rizik.

Zdravi bubrezi

Magnezij je koristan u sprečavanju neželjenih kalcifikacija u bubrezima i mjehuru. Također djeluje kao detoksikant jer uklanjanja toksine i višak metala iz organa i tkiva.

Povećajte unos magnezija s ovih 9 namirnica!

Uloga u trudnoći

Nedostatak magnezija može dovesti do grčeva u placenti i prijevremenog poroda i povećanog rizika od urođenih mana. On također može dovesti do preeklampsije, hipertenzije ili visokog krvnog tlaka.

Koliko je svakodnevno potrebno magnezija za tijelo?

Muškarci trebaju između 400 i 420 mg magnezija dnevno, a žene zahtijevaju oko 310 do 320 miligrama. Tijekom trudnoće, potrebe se povećavaju na 350 do 360 mg/dan.

Ljudi općenito mogu dobiti svoje dnevne potrebe magnezija iz prehrane, ali ponekad su potrebni dodaci magnezija ako je njegova razina preniska. Potrebne količine magnezija mogu se dobiti od sljedećih izvora hrane:

  • Proizvodi od cjelovitog zrna kao što su kuhani ječam (122 mg/šalica), kuhana smeđa riža (84 mg/šalica).
  • Orašasti plodovi poput kikirikija (50 mg u 30 g), bademi (80 mg u 30 g), itd.
  • Zeleno lisnato povrće kao što je kuhani špinat (156 mg/šalica).
  • Zobena kaša (55 mg/šalica).
  • Čokoladno mlijeko (33 mg/šalica)
  • Sjemenke poput sjemenki suncokreta (127 mg/0.25 šalice), sezam (126 mg/0.25 šalice), sjemenke bundeve (184 mg/0.25 šalice) i laneno sjeme (35 mg/žlica).

Popijte smoothie bogat magnezijem!

Koji su simptomi nedostatka magnezija?

Magnezij se apsorbira u crijevima i zatim se prenosi putem krvi u stanice i tkiva. Gastrointestinalni poremećaji, kao što su Crohnova bolest, mogu ograničiti sposobnost tijela da apsorbira magnezij što u ekstremnim slučajevima može dovesti do pomanjkanja magnezija. Prekomjerni gubitak magnezija u mokraći također može biti nuspojava nekih lijekova i može se javiti u slučajevima loše kontrolirane šećerne bolesti i alkoholizma.

Rani znakovi pomanjkanja magnezija su mučnina, povraćanje, gubitak apetita, umor i slabost. Kako se pomanjkanje magnezija povećava, mogu se pojaviti utrnulost, peckanje mišića i grčevi, konvulzije (nagle promjene u ponašanju uzrokovane prekomjernom električnom aktivnosti u mozgu), promjene ličnosti, abnormalni srčani ritam i koronarni spazmi.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Čarolija okusa na vašem blagdanskom stolu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije