Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto piti jogurt?

Zašto piti jogurt?

Zašto piti jogurt?
  • Objavljeno: Petak, 11.03.2011.
  • Broj pregleda: 12.548
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Mnogi jogurti imaju okus voća, neki tvrde da su bez masti, dok drugi imaju malo kalorija ili su bez dodanog šećera. Neki proizvođači dodaju vitamine, omega 3 masti i probiotike za daljnje poboljšanje zdravlja. Što sve ovo znači, i kako ćemo izabrati ono najbolje?

Aromatizirani jogurti često sadrže dodatne sastojke, kao što su šećer i voće, a mogu sadržavati umjetna bojila, konzervanse i sladila (prirodna ili umjetna) i sastojke koji poboljšavaju okus. Stabilizatori kao što je želatina obično se dodaju da se stvori deblja teksturu. Iako nisu štetni, zgušnjivači i stabilizatori se koriste umjesto više hranjivih (i skupi) mliječnih sastojaka, kao što su mlijeko u prahu, koje također može zgusnuti jogurt i povećati njegovu trajnost.

Pripremite smoothie od chia sjemenki, borovnica i jogurta!

Jogurt je bogat kalcijem, što je ključno za održavanje zdravlja, a i smanjuje rizik od raka debelog crijeva.

Kalcij surađuje sa živim kulturama koje se nalaze u nekim jogurtima i povećava apsorpciju kostiju, čineći jogurt odličnim za sprječavanje osteoporoze.

Jogurt je važan izvor kalcija za ljude koji imaju poteškoća kod probavljanja laktoze u mlijeku, jer jogurt sadrži laktazu - enzim koji mora razbiti laktozu za pravilnu probavu.

Jogurt je bogat je proteinima, vitaminima B i esencijalnim mineralima, a sadrži malo ugljikohidrata i masti.

Jogurt može pomoći kod loše probave, ali za ovaj pozitivan učinak, treba ga jesti svakodnevno. Zašto? Samo mala količina bakterija u njemu može izdržati kiselosti želuca i doći do crijeva. Bakterije će proći kroz vaš probavni sustav u roku od dan ili dva, a kako bi se osiguralo da su u crijevima u svakom trenutku, trebali biste jesti jogurt svaki dan.

Pripremite juhu od jogurta i špinata!

Da bi jogurt bio zdraviji za potrošače, neki proizvođači dodaju određene ključne nutrijente koji često nedostaju našoj prehrani. Pročitajte sastav na naljepnicama kako bi znali odabrati onaj jogurt koji je najbolji za vas.

Nedostatak folne kiseline je povezan s malformacijama u djece, stoga je iznimno korisna za trudnice i dojilje. Niske razine folne kiseline također su povezane s koronarnom bolesti srca i moždanim udarom.

Neki jogurti sadrže vitamin D, koji je važan za apsorpciju i korištenje kalcija. Vitamin D je posebno važan za osobe iznad 50. godine, koje trebaju duplo više vitamina D nego osobe mlađe od 50 godina.

Budući da naše tijelo ne može sintetizirati omega 3 masne kiseline, moramo ih dobiti putem hrane. Omega 3 masne kiseline važne su za normalan rast i razvoj našeg mozga, očiju i živčanog sustava, a također mogu smanjiti rizik od srčanih bolesti, upala i depresije.

Vrste jogurta

Desertni

Proizvodi koji su slađi od običnog jogurta, ali još uvijek sadrže kalcij, proteine i vitamine koji čine jogurt zdravim. Ali kao i svaki desert, oni imaju višak kalorija i masnoća.

Pića i frapei

Dobri su ako nemate vremena za ručak, ali imajte na umu da sok ili voće stvara više tekućine koja može smanjiti koncentraciju kalcija i proteina. Potražite proizvode s obranim mlijekom.

Provjerite može li jogurt potaknuti mršavljenje!

Kupite jogurta s visokom količinom kalcija i proteina. Kada su u pitanju kalorije, masti i šećeri, slijedite ove smjernice:

  • Izbjegavajte proizvode s više od jedne kalorije po gramu jogurta. Ako pokušavate smanjiti kalorijski unos, odaberite nemasni jogurt.
  • Neki su jogurti bez masti, dok drugi imaju gotovo toliko masti kao sladoled. Odaberite jogurt koji ima manje od dva grama masti na 100 grama serviranja. Ako kupujete jogurt za djecu do dvije godine, ona zahtijevaju više energije nego odrasli i ne trebaju jesti hranu s manje masti.
  • Potražite proizvode s manje od 16 grama šećera u 100 grama. Iznos naveden na naljepnici odnosi se na dodani šećer (fruktoza, glukoza ili saharoza) i šećer prirodno prisutan u svakom voću, kao i prirodni šećer u mlijeku.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije