Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zdravlje i vitamin C

Zdravlje i vitamin C

Zdravlje i vitamin C
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 22.11.2010.
  • Broj pregleda: 5.224
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Vitamin C pomaže tijelu u održavanju zdravog tkiva i jakog imunološkog sustava, te pomaže u apsorpciji željeza. Vitamin C se smatra moćnim saveznikom ako pokušavate izbjeći ili izliječiti prehladu ili druge bolesti. Zajedno s kalcijem i željezom, također je važan dio prehrane koja se suprotstavlja trovanju olovom.

Preporučeni dnevni unos (RDA) za odrasle muškarce iznosi 90 mg, a za odrasle žene je 75 mg. Nedavna istraživanja dovode u pitanje učinkovitost vitamina C u obliku tableta. Najbolji način da dobijete vitamin C je iz ovih izvora hrane. Možda ćete biti iznenađeni saznanjem da naranče nisu broj jedan!

Guava je bogata vitaminom C. Pola šalice voća sadrži 188 mg vitamina C i 56 kalorija. Jedite voće sirovo.

Vjerojatno pomislite odmah na citrus kada se sjetite jačanja imunološkog sustava i vitamina C, ali crvene paprike nude solidnu dozu hranjivih tvari. Pola šalice sirove crvene paprike sadrži 142 mg vitamina C i 20 kalorija.

Uvijek možete dodati crvenu papriku salatama i raznim jelima.

Kivi je bogat vitaminom C. Jedan srednji kivi sadrži 70 mg vitamina C i 46 kalorija. Plod se obično jede sirov i uvijek možete pokušati napraviti neki desert s kivijem.

Tko ne želi naranču, kada treba vitamin C? Jedna srednja naranča sadrži 70 mg vitamina C i 62 kalorije. Ako vam je draža u tekućem obliku, 3 / 4 šalice soka od naranče sadrži 61-93 mg vitamina C i 79-84 kalorija.
Zelena paprika nudi 60 mg vitamina C u pola šalice, sa samo 15 kalorija. Kada je kuhana, pruža 51 mg vitamina C.

Sok od grejpa osigurava gotovo istu količinu vitamina C kao zelena paprika: 3 / 4 šalice sadrži 50-70 mg vitamina C i 71-86 kalorija.

Pijenje soka od povrća pruža obilje hranjivih tvari, uključujući vitamin C (i, ako je sok rajčice, zdravu dozu likopena). Dobit ćete 50 mg vitamina C i 34 kalorije u 3 / 4 šalice soka od rajčice.

Jagode su pune vlakna i antioksidansa, uključujući i vitamin C. Pola šalice jagoda sadrži 49 mg vitamina C i 27 kalorija.

Ne morate biti vegetarijanac da bi uživali u prokulicama koje sadrže 48 mg vitamina C, 300 mg vitamina K i samo 28 kalorija.

Jedna četvrtina srednje dinje ima 47 mg vitamina C i 51 kaloriju.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije