Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Dječji mozak i tjelovježba

Dječji mozak i tjelovježba

Dječji mozak i tjelovježba
  • Objavljeno: Subota, 10.05.2014.
  • Broj pregleda: 412
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Sigurno već znate da je tjelovježba neophodna za pravilan razvoj djeteta i smanjenje rizika od nastanka pretilosti i dijabetesa. No, trebate znati da čak i umjereno vježbanje vašu djecu može učiniti oštroumnijom, više fokusiranom i pospješiti njihovo pamćenje.

Vježbanje pruža brojne prednosti za mozak. Istraživanja pokazuju da djeca, koja vježbaju, postižu bolje rezultate u školskim i izvanškolskim aktivnostima, imaju bolju koncentraciju i kvalitetniji san.

Fizička aktivnost povećava protok krvi u cijelom tijelu, uključujući i mozak . Moždane stanice će međusobno biti bolje povezane. Što je rezultat?

Bolja sposobnost razmišljanja

Istraživanja pokazuju da su ljudi koji vježbaju oštroumniji. Prednosti vježbanja na um se osjete gotovo odmah. Jedno istraživanje je pokazalo da djeca postižu bolje matematičke rezultate i čitaju s razumijevanjem nakon samo 20 minuta vježbanja.

Više samopouzdanja

Istraživanja su pokazala da djeca koja vježbaju imaju više samopouzdanja, a samopouzdanje značajno utječe na akademski uspjeh. Aktivna djeca također češće imaju bolje ocjene.

Bolje raspoloženje

Mnoga istraživanja su pokazale da se djeca koja vježbaju osjećaju sretnijima. Fizička aktivnost potiče oslobađanje hormona sreće i smanjuje razinu stresa. Fizički aktivna djeca bolje upravljaju svojim raspoloženjem i emocionalno su inteligentnija.

Bolji san

Djeca koja svakodnevno vježbaju brže zaspu od druge djece. Ona također kvalitetnije spavaju. Što je aktivnost intenzivnija, to je san bolji i dulji. Adekvatna količina sna je važna za dobro raspoloženje, pamćene i koncentraciju.

Koliko vježbanja je potrebno?

Vaše dijete se ne mora profesionalno baviti sportom da bi osjećalo prednosti tjelovježbe. Čak i umjerena aktivnost, kao što je vožnja biciklom ili hodanje, ima odlične prednosti za fizičko, psihičko i emocionalno zdravlje.

Dovoljan je 1 sat dnevno

To je preporučena količina vježbanja za djecu od 6 do 18 godina. Vaša djeca mogu tu aktivnost rascjepkati u toku dana, to ne mora biti 1 sat vježbanja u komadu.

Neka tjelovježba bude pauza

Dijete može vježbati prije ili nakon što obavi svoju domaću zadaću. Samo nekoliko minuta vježbanja će pomoći da bude više koncentrirano.

Neka se uključi cijela obitelj

Ako želite da vaše dijete više vježba, morat ćete i sami početi više vježbati. Neka fizička aktivnost postane navika cijele obitelji. Na taj način će djetetu tjelovježba postati svakodnevica i kasnije u životu.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije