Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Fizička privlačnost i izbor partnera

Fizička privlačnost i izbor partnera

Fizička privlačnost i izbor partnera
  • Objavljeno: Četvrtak, 10.03.2011.
  • Broj pregleda: 1.623
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Što je muškarac privlačniji, to ima više socijalnih kontakata sa ženama, a manje s muškarcima. Za žene to ne vrijedi. Pomalo iznenađujuće, ali količina socijalnih interakcija kod njih nije povezana s fizičkom privlačnošću. No, i kod muškaraca i kod žena privlačnost je povezana s kvalitetom druženja. Izrazito privlačne osobe zadovoljnije su svojim socijalnim kontaktima od onih manje privlačnih.

Zašto privlačniji muškarci imaju više socijalnih kontakata sa suprotnim spolom nego privlačne žene? Dio odgovora leži u  činjenici da su kod muškaraca privlačnost i socijalna kompetentnost međusobno povezani. Što je muškarac privlačniji, to je asertivniji i manje se boji žena. Privlačne žene su manje asertivne i manje spremne preuzeti inicijativu u kontaktima s muškarcima.

Iako je očito da je fizička privlačnost vrlo važna, ljudi za partnera najčešće biraju osobu koja je po fizičkoj privlačnosti slična njima. Dakle, teorijski bismo možda radije izabrali izrazito privlačnu osobu, ali u stvarnosti donosimo drugi izbor. Pritom kombiniramo informaciju o privlačnosti osobe i vjerojatnost da će nas ta osoba prihvatiti.

U poslovnom svijetu, čini se, postoje i neke specifičnosti. Američki istraživači Daniel Hamermesh i Jeff Biddle su ispitujući preko 3500 ispitanika pokazali da postoji povezanost između fizičkog izgleda i zarade. Privlačniji ljudi zarađivali su više od svojih podjednako sposobnih ali manje privlačnih kolega. Tako su zaključili da bolji izgled osigurava i bolju zaradu. No to vrijedi uglavnom za muškarce. Zanimljivo je da su neprivlačne žene bile bolje primljene u poslovnom svijetu nego neprivlačni muškarci!

Postoji li univerzalna ljepota?

Standardi fizičke ljepote u velikoj mjeri se razlikuju od kulture do kulture, a mijenjaju se i s vremenom.

Još ne tako davno u američkoj kulturi bilo je poželjno i za muškarce i za žene da imaju svijetlu put, te da budu puniji bez naznake mišića. Danas je upravo suprotno (kao što sami znate ako gledate američke filmove i serije). Morate biti vitki, tamnoputi i mišićavi!

U Kini su nekada mala stopala držali izrazitim znakom ljepote. Zbog toga su u mladih djevojaka prakticirali zamatanje i podvijanje svih prstiju osim onoga najvećeg. Zbog fizičkih oštećenja djevojke gotovo da uopće nisu mogle hodati, trpile su bolove, kronična krvarenja i česte infekcije.

Danas se u SAD svake godine preko 100 000 žena podvrgava kirurškoj intervenciji povećanja grudi, a milijuni i muškaraca i žena koriste po zdravlje opasne dijete kako bi postali i ostali vitki.

Debljina je znak ljepote u većini nerazvijenih zemalja. U srednjoj Africi je običaj da u pubertetu odvajaju djevojčice od njihovih obitelji i upućuju u posebne "kuće za debljanje", gdje ostaju koji put i čitavu godinu. Ondje ih podvrgavaju specijalnom režimu prehrane s mnogo slatke i masne hrane, kako bi se što više udebljale i tako se mogle više dopasti budućim mladoženjama.

Više o ovoj temi pročitajte u knjizi:

a što biste vi učinili

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Kako zavoditi horoskopske znakove

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije