Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako su san i mršavljenje povezani?

Kako su san i mršavljenje povezani?

Kako su san i mršavljenje povezani?
  • Objavljeno: Utorak, 21.10.2014.
  • Broj pregleda: 491
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Iako posljednja istraživanja upućuju da nam možda ne treba 8 sati sna, već da je 7 sati dovoljno, trebate znati da ne vrijede ista pravila za sve. Ako se bavite sportom, redovito vježbate, pod mentalnim ste i fizičkim naporom, trebat će vam više sna.

Postoji idealna količina sna koja je potrebna za mršavljenje, povećanje mišićne mase i optimizaciju tjelesnih procesa, kao što su regeneracija tkiva, sinteza proteina, regulacija apetita i oslobađanje hormona rasta.

Znanstvenici su ustanovili da veliki broj ljudi svaki dan spava manje od 7 sati. To je povezano sa smanjenom koncentracijom i povećanim rizikom od nastanka kroničnih bolesti.

Iako je previše spavanja također povezano s istim rizicima, stručnjaci preporučuju da je, kada je san u pitanju, gotovo uvijek više bolje nego manje.

Kako spavaju sportaši?

Sportaši i osobe koje svakodnevno intenzivno treniraju, izlažu svoja tijela napornim vježbama snage i sudjeluju u aktivnostima koje su kognitivno zahtjeve, trebaju pratiti drugačija pravila spavanja.

Većina sportaša ističe da im je san jako važan, jedna od najvažnijih stvari u danu. San im služi za oporavak od treninga i rijetko spavaju manje od 10 sati. Bez adekvatne količine sna ne mogu odraditi dobar trening.

U jednom istraživanju se pokazalo kako sportaši koji povećaju broj sati spavanja na najmanje 10 sati dnevno, osjećaju povećanje fizičke izdržljivosti.

San za sportsku izdržljivost

Sportaši i fizički aktivne osobe bi trebale spavati dulje. Stručnjaci ističu da je najbolje isprobati različite režime spavanja i jako ćete brzo shvatiti koji vam najbolje odgovara.

U većini slučajeva, profesionalni sportaši dnevno trebaju 10 do 12 sati sna. Osobe koje svakodnevno vježbaju, kao i osobe s teškim fizičkim poslom, trebaju 7.5 do 9 sati sna. Sve manje od toga se pokazalo nedovoljnim i povezano je s povećanim rizikom od prejedanja i nastanka pretilosti.

Zašto trebate više spavati?

Dok spavate, živčani sustav i moždano tkivo se oslobađaju od toksina. Na taj način dopuštate mozgu da pamti, uči i bude kognitivno spreman idući dan.

Tijelo i mišići se oporavljaju dok spavate. Tijekom sna regulira se razina hormona koji sudjeluju u oporavku mišićnog tkiva.

Što je najbolje za vas?

Ako redovito vježbate, stručnjaci vam savjetuju da zaboravite pravilo od 7 sati sna i da spavate 7.5 do 9 sati dnevno. To možete podijeliti u dvije ture. Tijekom noći možete spavati, a tijekom dana odrijemati 20 do 40 minuta, najbolje iza ručka.

Kada je u pitanju mršavljenje, sport i sportska izdržljivost, uvijek želimo najbolje rezultate. Do njih ćete doći predanim stilom života i slaganjem liste prioriteta, a san bi trebao biti na samom vrhu. Bez adekvatne količine sna tijelo nikada neće funkcionirati savršeno.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije