Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Vježbe snage za mišiće nogu

Vježbe snage za mišiće nogu

Vježbe snage za mišiće nogu
  • Objavljeno: Srijeda, 30.11.2011.
  • Broj pregleda: 13.891
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Mišići

Mišići zdjelice

Povezuju kosti zdjeličnog obruča i slabinskog dijela kralježnice s gornjim dijelom bedrene kosti, sudjelujući u premještanju težine tijela pri hodu. Unutarnju grupu čine dva, a vanjsku čak devet mišića koji potpuno okružuju zglob. Veliki mišić stražnjice (m. gluteus maximus) osobito je razvijen, što je posljedica uspravna stava. On je glavni ispružač i rotator bedra prema van, a naročito je aktivan pri brzom hodu, penjanju i trčanju. Prilikom ustajanja iz sjedećeg položaja, penjanja uzbrdo i skakanja osigurava ispružen položaj u zglobu kuka i sprječava pad zdjelice i trupa prema naprijed.

Mišići natkoljenice

Na prednjoj strani nalazi se jedan od najsnažnijih mišića, četveroglavi (m. quadriceps femoris) tvore ga četiri jaka mišića pa obuhvaća gotovo cijelu prednju i postraničnu stranu natkoljenice. Omogućuje ispružanje noge, a ima i veliku ulogu kod učvršćivanja zgloba koljena. Uz njega tu se nalazi još i m. sartorius, koji je najduži mišić u tijelu. Unutarnja skupina mišića tvori trokutasti mišićni masiv s vrhom na zdjeličnoj kosti i bazom duž unutarnje i stražnje strane bedrene kosti. Tu skupinu čini pet mišića sa zajedničkom funkcijom primicanja natkoljenice. Stražnju skupinu tvore tri mišića (m. biceps femoris, m. semitendinosus i m. semimembranosus) koji sudjeluju u savijanju potkoljenice i istodobno je rotiraju prema unutra.

Mišići potkoljenice

Povezuju kosti potkoljenice s kostima stopala i omogućuju pokrete stopala. Dijelimo ih u tri skupine: prednju, lateralnu i stražnju. U prednjoj skupini su četiri mišića koji imaju funkciju pregibanja stopala prema prednjoj strani potkoljenice. Postraničnu skupinu čine dva mišića koji podižu vanjski rub stopala. Stražnju skupinu čine mišići dubokog i površnog sloja (m. triceps surae, m. gastrocnemius, m. soleus i m. plantaris) koji omogućuju podizanje pete od poda (podizanje na prste), onemogućavaju savijanje potkoljenice prema naprijed i padanje tijela, a sudjeluju i u pregibanju zgloba koljena. Duboki sloj mišića služi za ispružanje stopala i pregibanje pojedinih članaka prstiju.

Mišići stopala

Uglavnom djeluju kao aktivne sveze svodova stopala.Bez obzira na svakodnevno hodanje i kretanje, preporučuje se redovito vježbanje i jačanje mišića nogu kako ne bi došlo do hipotrofije, tj. pretjerana opuštanja zbog neaktivnog načina života i prekomjerna sjedenja. Jačanjem mišića nogu preveniramo nastanak ozljeda zglobova (skočni zglob, koljeno, kuk) nužnih za kretanje. Stoga slijedite sljedeće vježbe i uživajte!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije