Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Najčešće pogreške kod mršavljenja

Najčešće pogreške kod mršavljenja

Najčešće pogreške kod mršavljenja
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 21.05.2012.
  • Broj pregleda: 7.408
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Borba s kilogramima ponekad može biti uistinu mukotrpna. Neki ljudi su spremni učiniti sve kako bi izgubili višak kilograma, što najčešće vodi rizičnom ponašanju kojim se ugrožava zdravlje. Neka ponašanja neće prouzročiti nikakvu štetu, ali s druge strane se nalaze stvarno opasne tehnike mršavljenja koje mogu, a najčešće i uzrokuju ozbiljne zdravstvene posljedice.

Ljudi se ponekad toliko usmjere na gubitak težine da su spremni učiniti nepromišljene i potencijalno opasne stvari koje im se mogu obiti o glavu i uzrokovati ozbiljne zdravstvene probleme.

Ekstremne dijete mogu dovesti do ili povećati rizik od razvoja poremećaja prehrane. Preskakanje obroka, vaganje svakog dana i eliminiranje skupina hrane nisu najbolji načini za mršavljenje, a nisu ni najzdraviji. Stručnjaci često pričaju o zdravim načinima mršavljenja, a ovaj put donose najčešće greške koje ljudi rade tijekom mršavljenja.

Izgladnjivanje

Ozbiljno smanjenje unosa kalorija dovodi do mršavljenja, ali težinu koju gubite ustvari gubite iz dragocjene mišićne mase, što predstavlja rizik za zdravlje. Također, većina ljudi se nakon takvog načina mršavljenja vrati na svoju staru težinu, a neki se čak i dodatno udebljaju.

Brzi gubitak težine s prekomjernim smanjenjem kalorija uzrokuje gubitak vode, nešto malo masti i u većoj mjeri mišića, što automatski usporava metabolizam tako da tijelo treba manje kalorija za opstanak. Takav način mršavljenja povećava rizik od rasta postotka tjelesne masti, što može uzrokovati nastanak dijabetesa tipa 2.

Nemojte nikada unositi manje od 1.200 kalorija dnevno. U suprotnome ćete se boriti kako biste zadovoljili potrebe tijela za određenim nutrijentima, zadovoljili potrebu za izvorom energije i u konačnici zadovoljili glad. Imajte na umu da, kada na težini izgubite brzo, ti kilogrami se također vraćaju brzo i to s još više masnoće i manje mišićnog tkiva.

Sumnjivi dodaci prehrani

Ako nešto zvuči predobro da bude istina, vjerojatno to tako i jest. Pilule za mršavljenje, napitci i preparati kupljeni putem raznih izvora vjerojatno neće biti učinkoviti, sigurni i sposobni za ispunjenje obećanja koja su vam dana.

Ti proizvodi se ne čine opasnima, ali najčešće mogu uzrokovati štetu. Većina takvih proizvoda su kombinacija kofeina i diuretika koji mogu dovesti do dehidratacije i neravnoteže elektrolita. Ti proizvodi su u većini slučajeva štetni, neučinkoviti i skupi.

Umjesto sumnjivih dodataka, oslonite se na zdravu prehranu koja će vam pomoći kod gubitka težine. Iako se za te proizvode tvrdi da su potpuno prirodni i zdravi, to najčešće nije istina. To je neprirodan način mršavljenja, a samim time nije ni zdrav za cjelokupni organizam.

Također trebate znati da se veliki broj ljudi nakon postignute željene težine pomoću takvih proizvoda, na kraju još više udebljao, a organizam im je bio u lošem stanju, stoga svakako budite oprezni.

Čišćenje ili detoksikacija

Čišćenje za kolonoskopiju kako bi se provjerilo zdravlje debelog crijeva je neophodno, ali čišćenje kako biste oslobodili tijelo od toksina je nepotrebno. Čišćenje uzrokuje gubitak težine od vode i težine stolice u najboljem slučaju. Međutim, čišćenje može biti opasno i uzrokovati dehidrataciju i neravnotežu elektrolita.

Gubitak velike količine tekućine bez nadziranja stručnjaka je opasno i često prakticirano uz gladovanje, što je još opasnije. Vaše tijelo je oblikovano na način da je u stanju samo se očistiti od toksina, stoga je čišćenje potpuno nepotrebno i može narušiti kvalitetu prirodnog čišćenja koje radi vaše tijelo.

Umjesto čišćenja, veću pažnju obratite na to što jedete. Ukoliko se uistinu želite očistiti od toksina, pijte veliku količinu vode i jedite hranu bogatu vlaknima. Na taj način ćete tijelu pomoći da se očisti na prirodan i zdrav način.

Razni oblici čišćenja

Pod oblicima čišćenja mislimo na povraćanje i zloupotrebu laksativa. Ovo nezdravo i opasno ponašanje je poprilično često, naročito među mladima. Takvo ponašanje ja uglavnom prvi korak prema razvijanju poremećaja prehrane.

Kiselina u želucu je izrazito jaka. Priprema hranu za ostale dijelove probavnog sustava i apsorpciju. Želučani sadržaj treba ostati u želucu, a ne završiti u jednjaku, ustima i po zubima. Takvim ponašanjem se može povećati rizik od nastanka određenih vrsta raka, uništavanja zubi, a takvo ponašanje vrlo lako postane opsesija i navika.

Svi ovi oblici čišćenja su izrazito štetni, a ukoliko primijetite da su postali preučestali, i na neki način navika i opsesija, obratite se stručnjaku.

Opsesivno ponašanja

Opsesivno ponašanje može podrazumijevati pretjerano vježbanje i može predstavljati opasnost za zdravlje. Ekstremno vježbanje je fizički intenzivno, uzrokuje ozbiljno trošenje tijela, što povećava rizik od nastanka ozljeda, dehidracije i neravnoteže elektrolita.

Unatoč preporukama stručnjaka, neki ljudi misle da što više vježbaju to bolje. Naravno da je zdravo vježbati, ali kod nekih ljudi se to pretvori u opsesiju, što vodi nezdravom načinu življenja.

Sudjelovanje u redovitim tjelesnim aktivnostima je odlično za cjelokupno zdravlje, pa i psihičko. Oslobađanjem hormona endorfina koji potiče dobro raspoloženje, bit ćete opušteniji i sretniji. Zapamtite, ni u čemu nemojte pretjerivati pa tako ni u vježbanju.

Legalni i ilegalni lijekovi

Korištenje lijekova, osim lijekova za mršavljenje koje ste dobili na recept, jest velika pogreška i sa sobom može donijeti niz opasnih posljedica.

Potencijalni rizici koji su povezani sa zloupotrebom lijekova i droga, kao što je kokain ili speed uzrokuju gubitak težine, a to je jedan od razloga zbog kojih ih ljudi i konzumiraju. Osim gubitka težine, koji se ne postiže na zdrav način, pomoću tih droga nećete dobiti više ništa pozitivno. Dolazi do razvijanja fizičke i psihičke ovisnosti, socijalnih i financijskih problema, pritiska u odnosima, tjeskobe, teških glavobolja, moždanog udara, srčanog udara, problema s bubrezima i plućima.

Nije teško zaključiti da je korištenje ilegalnih droga za bilo koju svrhu s razlogom zabranjeno.

Uporaba cigareta

Već desetljećima zdravstvene ustanove upozoravaju na štetnost pušenja, a ipak veliki broj ljudi, naročito mladih, puši. Iznenađuje činjenica da mladi često puše kao kako bi održali vitku liniju,

Nikotin se pokazao odličnim za suzbijanje apetita, ali rizici pušenja uvelike nadmašuju bilo kakve navodne koristi. Pušenje šteti gotovo svakom organu u tijelu, uzrokuje rak, oštećuje kardiovaskularni i respiratorni sustav, pogoršava cjelokupno zdravstveno stanje i povećava rizik od smrti.

Povećanje težine je česta nuspojava kod ljudi koji prestaju s pušenjem. Pušači su toga svjesni, a mnogi upravo zbog toga ne prestaju. Međutim, niti jedan razlog zbog kojeg pušite ne može nadmašiti sve razloge zbog kojih trebate prestati, a najmanje od svega mršavljenje.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije