Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Hrana za energiju

Hrana za energiju

Hrana za energiju
  • Objavljeno: Nedjelja, 06.05.2012.
  • Broj pregleda: 29.122
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Sigurno vam se dogodilo da u toku dana osjetite manjak energije. Tada vjerojatno posežete za slatkišima kako biste trenutno svoje tijelo opskrbili energijom. Osim količine sna, hrana igra važnu ulogu u svakodnevnoj razini energije. Jeste li znali da hrana koja sadrži visoku razinu kalorija i masnoća može uzrokovati osjećaj umora? Probavni sustav na takvu hranu troši znatno više energije, zbog čega dolazi do osjećaja umora. Međutim, postoje namirnice koje će vaše tijelo opskrbiti energijom.

Ugljikohidrati

Ugljikohidrati su posljednjih nekoliko godina na lošem glasu, ali važno je znati da nisu svi ugljikohidrati štetni. Oni pružaju odličan izvor energije u obliku glukoze. Glukoza je najbolji izvor energije za mozak i središnji živčani sustav. Prehrana bogata cjelovitim žitaricama i složenim ugljikohidratima je nužno potrebna za energiju, a to ćete pronaći u voću, povrću i cjelovitim žitaricama.

Smeđa riža je bogata manganom, mineralom koji pomaže proizvodnju energije iz proteina i ugljikohidrata. Smeđa riža će vam pomoći da održite visoku razinu energije cijeli dan. To je na neki način svestrana namirnica koja se može poslužiti kao priloga, ali i glavno jelo.

Pripremite zeleni smoothie koji vraća energiju!

Slatki krumpir je bogat ugljikohidratima, beta karotenom (vitamin A) i vitaminom C. Slatki krumpir će pomoći u borbi protiv popodnevnog umora. Odlično je to što krumpir možete pripremati na razne načine i uz razna jela.

Žlica meda je ekvivalentna boci energetskog napitka. Med je prirodni zaslađivač koji pomaže u radu mišića tijekom vježbanja, ali i regeneraciji mišića nakon vježbanja. Opskrbit će tijelo energijom i otjerati umor. Dodajte med u čaj, mlijeko ili ga namažite na kruh.

Voće

Voće je izvor velike razine glukoze koju vaše tijelo lako razgrađuje i pretvara u energiju. Većina voća je lako probavljiva, u okviru pola sata, što ga čini brzom, hranjivom i učinkovitom namirnicom koja daje energiju.

Banane se sastoje uglavnom od šećera (glukoza, fruktoza i saharoza) i vlakana. Banane su zajamčeni izvor energije. Nasjeckajte banane i bademe, dodajte u mlijeko i dobit ćete obrok koji će otjerati umor.

Jabuke će vas držati podalje od liječnika i osigurat će veliki izvor energije. Jabuka se zbog velike razine vlakana, za razliku od ostalog voća, nešto duže probavlja, ali će vam isto tako duže vrijeme osigurati energiju. Kada osjetite umor pojedite jabuku uz nekoliko kriški sira.

Pripremite energetske pločice od cimeta i brusnica!

Naranče su bogate vitaminom C, kalijem i folnom kiselinom. Ovo citrusno i sočno voće će se brzo razgraditi i pretvoriti u energiju. Naranča ili pak njen sok će brzo ukloniti umor i osigurati izvor energije koji vam je potreban.

Povrće

Namirnice koje dolaze izravno sa stabla ili biljke će vam sigurno pomoći u održavanju razine energije. Neke vrste povrća sadrže sve proteine, ugljikohidrate i dobre masti koje su vam potrebne za funkcioniranje organizma. Osim toga, neke vrste povrća uspješno održavaju ravnotežu organizma, koja ukoliko nije uravnotežena, može uzrokovati niz zdravstvenih problema.

Špinat je odličan izvor željeza koji je ključna komponenta za proizvodnju energije u tijelu. Špinat možete jesti kao salatu ili prilog. Kada osjetite umor, pojedite porciju špinata koji će vam vratiti potrebnu energiju.

Popijte smoothie koji povećava razinu energije!

Grah je bogat proteinima i ugljikohidratima, zbog čega pripada izuzetno zdravoj i hranjivoj vrsti namirnice. Grah jedite kao salatu, variva ili priloge. Ova jednostavna namirnica će vas opskrbiti energijom.

Visokoproteinska hrana

Proteini su važan dio prehrane. Oni su jedan od najvažnijih izvora energije i odlični su za mršavljenje. Ukoliko zamijenite unos ugljikohidrata s proteinima, poboljšat ćete mišićnu masu, ubrzati metabolizam i otjerati umor.

Losos je bogat omega 3 masnim kiselinama, smanjuje razinu kolesterola i rizik od nastanka srčanih bolesti. Također je bogat proteinima, vitaminima B6, niacinom i riboflavinom, koji se pretvaraju u energiju. Pojedite porciju lososa i salate od špinata ili smeđe riže kako biste dobili obrok pun energije.

Jogurt je bogat magnezijem koji je presudan za oslobađanje energije. Također je bogat kalcijem koji je ključan za normalno funkcioniranje organizma. Kada osjetite umor popijte šalicu jogurta i sigurno ćete osjetiti kako umor prolazi.

Pripremite čokoladni smoothe od chia sjemenki za energiju!

Jaja sadrže čak 97% proteina, čak najviše od bilo koje namirnice. Jedno jaje pruža organizmu 30% potrebne dnevne doze proteina. Sve važne aminokiseline, koje vaše tijelo koristi za obnovu mišića, možete pronaći u jajima. Nije važno jedete li ih kuhana, pečena, sirova ili kao omlet, jaja će vam sigurno osigurati potrebnu razinu energije.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije