Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Koliko vode zaista treba piti?

Koliko vode zaista treba piti?

Koliko vode zaista treba piti?
  • Objavljeno: Utorak, 08.07.2008.
  • Broj pregleda: 6.267
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Iako ljudsko tijelo čini 70% vode, preporuka o najmanje osam čaša na dan novom je studijom došla u pitanje. Koliko zapravo vode trebamo i čisti li nas i iznutra kao i izvana?

Doktori Stanley Goldfarb i Dan Negoianu sa Sveučilišta u Pennsylvaniji revidirali su uvriježene preporuke o ispijanju najmanje osam čaša vode dnevno kao idealnu mjeru za očuvanje zdravlja, pa i ljepote.

Dok se ispijanje većih količina vode preporučuje stanovnicima toplijih predjela Zemlje te sportašima i ljudima koji boluju od određenih bolesti, zdravim osobama se sugerira umjerenost.

"Stvorio se urbani mit da je ispijanje puno vode zdravo, što je dovelo to masovne pojave ljudi koji okolo hodaju s plastičnim bočicama i cijeli dan ispijaju vodu", objasnio je Goldfarb.

Još 2002. dr. Heinz Valtin iz medicinske škole u Dartmouthu doveo je u pitanje četiri mita o vodi i njenom utjecaju na čovjeka; onaj da više vode dovodi do povećanog lučenja toksina iz organizma, da poboljšava tonus kože, utažuje glad i smanjuje učestale glavobolje.

"Ustanovili smo da te tvrdnje nemaju svoje znanstveno utemeljenje, ili bilo kakvu znanstvenu osnovu. Vjerojatnije je da su dio folklora", rekao je Goldfarb o saznanjima koja su se našla ovog mjeseca u Journal of the American Society of Nephrology.

"Bubrezi rješavaju tijelo toksina. To je njihov posao i rade ga vrlo učinkovito i neovisno o količini vode koju uzimate. Konzumacijom više vode samo povećavate količinu urina, ali ne i količinu toksina u urinu."

Studije također nisu pronašle povezanost između tonusa kože i povećanog unosa vode, kao ni da voda 'tjera' glavobolju. Jedino je pomalo nejasna ostala uloga vode u zavaravanju apetita.

"Nitko se nije pozabavio pitanjem gubi li se dugoročno na kilaži pod 'režimom vode'. Tu nismo sigurni", objasnio je doktor, dodajući kako sasvim sigurno voda nema utjecaja na lučenje hormone koji suzbijaju apetit te da prebrzo prođe kroz probavni trakt da bi bitnije zavaravala.

Pa koliko je onda vode dobro i treba li misliti o tome uopće? Dokle god uživate u vodi, vjerojatno vam neće štetiti.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za sigurno izlaganje suncu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije