Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Google prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Pametan obrok

  • Objavljeno: 08.07.2008.
  • Izmjena: 21.07.2015.

Pametan obrok

Raznolikost prehrane

Jedemo da bismo tijelu osigurali energiju i pojedine hranjive tvari kao što su proteini, masti, ugljikohidrati, vitamini, minerali i dijetalna vlakna. Dnevno treba osigurati energiju i to u količini od 2500-3000 kcal za muškarce i 1900-2200 kcal za žene. To smisleno slaganje obroka da se zadovolje sve dnevne potrebe organizma za neke ljude može biti teško kao slaganje Rubikove kocke. A zapravo kada se malo uđe u problem to i nije tako teško.

Kao što je poznato, ni jedna namirnica ne sadrži sve hranjive tvari pa uvijek treba birati najbolji izvor pojedinih hranjivih tvari, a to praktično znači treba izmjenjivati žitarice i žitne proizvode, meso i mesne proizvode, mlijeko i mliječne proizvode, povrće i povrtne proizvode te na kraju voće i voćne proizvode. Kada se radi o mesu treba stalno mijenjati vrstu mesa (pureće, pileće, riba, govedina, piletina) kako bi se opskrbili svim esencijalnim aminokiselinama. Isto tako treba izmjenjivati masnoće kako bi se osigurale sve esencijalne masne kiseline (ulje, riba, maslinovo ulje, slanina). Vitamine najviše dobivamo iz voća i povrća, proteine iz mesa (ali istovremeno dobivamo i masti), minerale iz žitarica i povrća i drugo.

Tagovi:

Komentari

Trenutno nema komentara

Prijavite se ili registrirajte da biste mogli komentirali sadržaj.

    Najnovije

    Najčitanije

    
    Zatvori oglas