Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako se rashladiti ovog ljeta

Kako se rashladiti ovog ljeta

Kako se rashladiti ovog ljeta
  • Objavljeno: Srijeda, 22.06.2011.
  • Broj pregleda: 1.725
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Ljetne vrućine mogu biti intenzivne, posebno ako živite u vlažnom području. Kada temperature dostižu rekordne visine, najvažnije je rashladiti se. Visoke temperature mogu uzrokovati toplinske bolesti poput toplinskog udara i iscrpljenosti, a djeca i trudnice imaju veći rizik.

Dehidracija je još jedan veliki zdravstveni problem. Tijelo se znoju u pokušaju da održi tjelesnu temperaturu stabilnom, ali na vrlo visokim temperaturama tijelo se znoji pa zbog nedostatka tekućine može doći do opasnih situacija. Ako je vlažnost zraka veća, tijelo se teže znoji normalno. Evo nekoliko ideja koje će vam pomoći zadržati rashladiti se.

Odjeća

Nosite široku odjeću, po mogućnosti svijetle boje poput bijele, umjesto tamne boje odjeće. Tamna odjeća privlači toplinu i bit će vam vruće i sparno. Pamučna odjeća je bolja od sintetičke. Koristite šešir kako bi zaštitili glavu od sunca kada izlazite.

Hidratacija

Vaše tijelo znoji se u nastojanju da se ohladi. Zamjena izgubljene tekućine od vitalne je važnosti. Potrebno je stalno piti vodu. Nemojte se oslanjati na mehanizam žeđi, jer ste tada već malo dehidrirali. Izbjegavajte pića koja sadrže kofein ili alkohol jer dodatno dehidriraju vaše tijelo.

Boravak u zatvorenom prostoru

Pravilo za izbjegavanje sunčanice je izbjegavanje izlaganja suncu kad je u zenitu. Boravite u zatvorenom prostoru tijekom najtoplijeg dijela dana i izbjegavajte aktivnosti na direktnom suncu ili na toplom asfaltu.

Prehrana

Jedite lagana jela, uključujući i česte male obroke koji sadrže hladno voćne ili niskmasne mliječne proizvode i izbjegavajte toplu hranu u ove vruće dane. Namirnice koje su teže za želudac zahtjevaju mnogo energije za probavljanje što usporava proces hlađenja tijela. Jedući ohlađenu hranu, salate, voće i povrće, zadržat ćete tjelesnu temperaturu nižom. Izbjegavajte previše prženu i obrađenu hranu.

Zaštitite se od sunca

Nanesite kremu sa visokim zaštitnim faktorom prije nego izađete van. Zaštitu od sunca treba nanijeti bogato, ravnomjerno i gusto na sve izložene površine kože. Ne zaboravite zaštiti usne, uši i prste.

Zaštita od insekata

Postoji mnogo infekcija od ugriza koje su češće u ljetnim mjesecima. Možete koristiti repelent i pokriti svoje tijelo adekvatno kako bi se spriječili ujedi komaraca.

Zaštitite oči

Sunčane naočale s UV zaštitom mogu pomoći zaštititi oči od štetnih sunčevih zraka. Odaberite sunčane naočale koje blokiraju 99 - 100 posto UV zračenja.

Često se tuširajte

To će vam pomoći zadržati nižu tjelesnu temperaturu. Također možete vodu u spreju držati u hladnjaku i koristiti ju za brzo osvježenje za lice nakon boravka na otvorenom.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije