Evo koliko vode zaista moramo piti!

Evo koliko vode zaista moramo piti!

Evo koliko vode zaista moramo piti!
  • Objavljeno: Nedjelja, 21.02.2021.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: 123RF

Ljudsko tijelo čini 70% vode, stoga je do sada bila preporuka konzumirati najmanje 8 čaša vode na dan kako bismo zadržali funkcije organizma na optimalnoj razini. No, istraživanja polako dovode u pitanje tu preporuku, a u nastavku otkrivamo koliko vode zapravo trebamo piti i čisti li nas iznutra kao i izvana?

Doktori Stanley Goldfarb i Dan Negoianu sa Sveučilišta u Pennsylvaniji revidirali su uvriježene preporuke o ispijanju najmanje osam čaša vode dnevno kao idealnu mjeru za očuvanje zdravlja i ljepote.

Evo zašto je opasno piti previše vode!

Dok se ispijanje većih količina vode preporučuje stanovnicima toplijih predjela Zemlje te sportašima i ljudima koji boluju od određenih bolesti, zdravim osobama se sugerira umjerenost.

"Stvorio se urbani mit da je ispijanje puno vode zdravo, što je dovelo to masovne pojave ljudi koji okolo hodaju s plastičnim bočicama i cijeli dan ispijaju vodu", objasnio je Goldfarb.

Još 2002. dr. Heinz Valtin iz medicinske škole u Dartmouthu doveo je u pitanje četiri mita o vodi i njenom utjecaju na čovjeka; onaj da više vode dovodi do povećanog lučenja toksina iz organizma, da poboljšava tonus kože, utažuje glad i smanjuje učestale glavobolje.

"Ustanovili smo da te tvrdnje nemaju svoje znanstveno utemeljenje, ili bilo kakvu znanstvenu osnovu. Vjerojatnije je da su dio folklora", rekao je Goldfarb o saznanjima koja su se našla ovog mjeseca u Journal of the American Society of Nephrology.

"Bubrezi rješavaju tijelo toksina. To je njihov posao i rade ga vrlo učinkovito i neovisno o količini vode koju uzimate. Konzumacijom više vode samo povećavate količinu urina, ali ne i količinu toksina u urinu."

Studije također nisu pronašle povezanost između tonusa kože i povećanog unosa vode, kao ni da voda 'tjera' glavobolju. Jedino je pomalo nejasna ostala uloga vode u zavaravanju apetita.

"Nitko se nije pozabavio pitanjem gubi li se dugoročno na kilaži pod 'režimom vode'. Tu nismo sigurni", objasnio je doktor, dodajući kako sasvim sigurno voda nema utjecaja na lučenje hormone koji suzbijaju apetit te da prebrzo prođe kroz probavni trakt da bi bitnije zavaravala.

Pa koliko je onda vode dobro i treba li misliti o tome uopće?

Osluškujte svoje tijelo i pijte kada ste žedni. Uvijek se vodite mišlju da je umjerenost vrlina, pa tako i kada je konzumacija vode u pitanju. Pored sebe uvijek možete imati čašu ili bocu vode što će vas potaknuti na češću konzumaciju manjih gutljaja.

Vezani sadržaj:

Najnovije

Najčitanije