Ovo su najbolje i najgore namirnice za vašu jetru!

Ovo su najbolje i najgore namirnice za vašu jetru!

Ovo su najbolje i najgore namirnice za vašu jetru!
  • Objavljeno: Utorak, 17.04.2018.
  • Broj pregleda: 3.010
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: Depositphotos

Jetra je najveći unutarnji organ u tijelu. S obzirom da prerađuje većinu tvari i namirnica koje unosimo u organizam, izuzetno je važno obratiti pozornost na odabir namirnica.

Postoje namirnice koje potiču rad i zdravlje jetre, a nažalost postoje i one koje narušavaju njezine funkcije. Zdrava jetra je neophodna za život, stoga moramo znati na koji način ju zaštititi.

Ovo su najbolje i najgore namirnice za vašu jetru:

Zobena kaša

Hrana s puno vlakana potiče zdravlje jetre. Zobenu kašu je najbolje pojesti za doručak, jer potiče mršavljenje i skidanje masnih naslaga s područja trbuha, što je itekako dobro za jetru.

Otkrijte kako uništavate zobene pahuljice!

Brokula

Ako želi zdravu jetru, na svoj tanjur stavite raznovrsno povrće. Istraživanja pokazuju da ovo hrskavo povrće pomaže u prevenciji masne jetre. Brokulu možete peći ili kuhati na pari, pripremiti je na salatu, ubaciti u smoothie ili pripremiti vegetarijansko glavno jelo.

Zeleni čaj

Ovaj čaj je prepun antioksidansa koji štite od nekih oblika raka. Ako želite iskoristiti više prednosti ovog čaja, svakako ga pripremajte sami. Kupovni čajevi imaju znatno manje antioksidansa i obiluju sa šećerom.

Saznajte zašto zeleni čaj trebamo pripremati s hladnom vodom!

Kava

Istraživanja pokazuju da 2 do 3 šalice kave mogu zaštititi jetru od previše alkohola ili nezdravih namirnica koje unosimo tijekom dana. Također postoje nagađanja da kava smanjuje rizik od nastanka raka jetre.

Voda

Jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za vašu jetru jest izgubiti višak kilograma, a u tome će vam pomoći obična voda. Zamijenite slatke i gazirane napitke vodom i izgubite kilograme bez pretjeranog truda.

Špinat

Špinat obiluje antioksidansima koji potiču pravilan rad jetre. Možete ga pripremati na razne načine. Od špinata možete napraviti ukusnu salatu, izmiksati u pire kao prilog glavnom jelu, ubaciti u smoothie ili u glavno jelo.

Pripremite smoothie od naranče i špinata za čišćenje organizma!

Bademi

Bademi i drugi orašasti plodovi su odličan izvor vitamina E, koji je odličan u zaštiti od masne jetre. Bademi su također dobri za srce, stoga ih svakako uvrstite u svakodnevnu prehranu.

Borovnice

Borovnice su pune polifenola, hranjivih tvari koje štite od masne jetre, potiču mršavljenje i snižavaju visoki kolesterol. Ako niste ljubitelj borovnica, zamijenite ih namirnicama koje također sadrže polifenole, poput tamne čokolade, maslina ili šljiva.

Biljke i začini

Želite istodobno zaštititi jetru i srce? Onda u pripremi jela koristite origano, kadulju ili ružmarin. Ovi začini su puni polifenola, ali i okusa što će smanjiti potrebu za dosoljavanjem. U pripremi hrane također možete koristiti cimet, curry i kumin.

Saznajte što se događa s vašim plućima kada dodate 3 kapi ulja origana u vodu!

Izbacite masnu hranu

Prženi krumpirići i hamburgeri nikako ne podržavaju zdravlje jetre. Preveliki unos zasićenih masnoća otežava pravilno funkcioniranje jetre. Tijekom vremena može doći i do upale, a mogu se pojaviti i ožiljci na jetri, poznatiji kao ciroza.

Pripazite na unos šećera

Previše šećera može ugroziti zdravlje i to zato što će jetra dio tog šećera pretvoriti u masnoću, što nikako nije dobro.

Budite umjereni s alkoholom

Pretjerana konzumacija alkoholnih pića itekako ugrožava zdravlje jetre. Osim što uzrokuje stvaranje masne jetre, alkohol može potaknuti i cirozu jetre. Čak i povremena konzumacija alkohola može naštetiti ako imate genetske predispozicije za jetrena oboljenja. Dnevno popijte maksimalno jedno alkoholno piće ili dva ako ste muškarac.

Razbili smo mitove i zablude o alkoholu i otkrili neke potpuno nove šokantne stvari!

Smanjite unos soli

Našem tijelu je potrebna mala količina soli kako bi moglo ispravno funkcionirati. Istraživanja pokazuju da u organizam svakog dana unosimo višak soli i to bez dosoljavanja hrane. Također je dokazano da pretjerani unos natrija može dovesti do fibroze, što upućuje na cirozu. Izbjegavajte suhomesnate proizvode, konzerviranu hranu i dosoljavanje.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije